Thursday, January 4, 2007

Home and Garden Television

En av mina favoritkanaler är HGTV (Home and Garden Television). Tyvärr kan jag inte se den här i Union så under några dagar har jag haft min egen HGTV när jag målat litet grand.

Det finns otroligt många bra och inspirerande program på HGTV: Divine Design, Design on a Dime, House Hunters, Designed to Sell. Att hyra bostad innebär att man inte kan göra i stort sett någonting eftersom hyresvärden måste tillfrågas och kanske inte alls vill ha en ny väggfärg. Jag har saknat att inte kunna göra "home improvement" under många år men här i Union kan jag få litet utlopp för detta.

Troligen är det bara i USA som man kan ha en kanal som i stort sett 24 timmar om dygnet bara sänder Home Improvement program. En annan kanal som också har samma sorts utbud under dygnets alla timmar är The Weather Channel. Att se dessa meterologer är som att se skådespelare. Jag har svårt att tänka mig att våra svenska meteorologer kan ha samma inlevelse när de presenterar ett lågtryck som kommer in över Sverige. En av mina favoriter hos The Weather Channel är Dave Schwartz. När han berättar om olika vädersystem får man känslan av att det är fråga om världsnyheter.

2 comments:

Annika said...

Anne-Marie! Jag älskar den kanalen!! Speciellt House Hunters och Designed to sell! Man kan alltid sätta på HGTV om man har tråkigt.

Annika said...

Förresten, nu länkar jag dig till min lista...Hoppas det är OK.