Saturday, December 8, 2012

Somna framför TVn

Efter en lång och intensiv vecka på jobbet blev ögonen väldigt tunga på kvällen. Helt plötsligt sussade jag sött framför TVn. ;)

Kanske passande eftersom jag hade tänkt att titta på filmen "Inception" med Leonardo DiCaprio. Jag såg den redan i somras men den var tillräckligt bra för att se igen. "Inception" är en film om drömmarnas värld där ingen går säker för "drömtjuvar". En film som kan rekommenderas. Filmen visas igen under helgen så jag kanske kan hålla mig vaken då. :)

De varma, tropiska regnen har bytts mot minusgrader och frost. Det är i alla fall tyst utomhus vilket är mycket uppskattat eftersom jag inte alls sov bra den veckan som ovädren kom in över Kalifornien. Inte så konstigt kanske att ögonen blev tunga i kväll.

Berget hade en följeslagare i eftermiddags. Ett "UFO"-moln eller den mer korrekta beskrivningen, "lenticular cloud". Många i Mt Shasta anser att de här molnen är något mer än bara vanliga moln. Och då vi nu, enligt olika teorier, närmar oss Maya-kalenderns slut i december i år kommer det att vara en hel del olika evenemang här i Mt Shasta. Återkommer med litet mer om 12-12-12 och 12-21-12. Intressanta sifferkombinationer.

Det är kallt ute och stjärnorna gnistrar. Godnatt!


10 comments:

olgakatt said...

Att somna framför TV:n är ett känt fenomen hos oss. Vi kan titta yrvaket på varandra när Rapport just är slut! Och ingen hörde hur vädret skulle bli...
Tur att internet finns!

Charlie sa ... said...

Somna framför TVn är min specialité ;)

Tror på siffror - både kombinationer och andra likheter mellan personer.

Älskar stjärnhimlar!

Kram
Lotta

Äventyret framtiden said...

Jag tycker så mycket om ditt berg!:)
Där står det dag ut och dag in och ändå är det föränderligt hela tiden, eller allt runtomkring det.
Ser med förväntan emot ditt siffriga inlägg!

Karinkram

Desiree said...

De där UFO molnen är väldigt coola
:-)
Hi hi om man ska somna till någon film så var det ju väldigt passande att somna just till denna. Har sett den och tyckte den var väldigt bra. Skönt att ovädret dragit förbi er nu och jag hoppas att du kan somna bättre nu framöver.
Kram!

Anne-Marie said...

Olgakatt: TVn verkar ha en märkligt sövande effekt tycker jag. Litet snopet ibland när man märker att man missat en stor del av något program. Tur som sagt att internet finns. :)

Anne-Marie said...

Lotta: Jag är alltså i gott sällskap när det handlar om TV-sovande. ;)

Här i Mt Shasta kommer det att vara en hel del evenemang som just har med Maya-kalenderns (påstådda) slut och andra märkliga saker som många tror kommer att ske. Jag tror också på siffror och deras betydelse i olika sammanhang.

Idag har det varit en kall och rå dimma hela dagen. Burr!

Kram!

Anne-Marie said...

Karin: Berget har en speciell dynamik trots sitt stillastående. :) Jag hoppas att det någon gång blir ännu "maffigare" moln som jag kan fota. Vissa har många "våningar" och ser helt klart ut som UFOs.
Mt Shasta är ett "andligt mecka" och det verkar som om en hel del människor kommer att komma hit under december just pga att Mt Shasta anses vara ett heligt berg.
Anne-Marie-kramar! Ser inte alls lika bra ut som Karinkramar. ;)

Anne-Marie said...

Desiree: Gillar också verkligen dessa UFO-moln. De är maffiga. Och som jag skrev till Karin har en del av de här molnen många "våningar" och ser absolut ut som "space ships" eller UFOs.
Jag uppskattar tystnaden efter en veckas oväsen pga blåsten. Ja du vet ju hur stora träden är här på västkusten.
Visst är Inception bra. Gillar den typen filmer. :)
Kram!

Jane said...

Somnar väldigt ofta framför TVn, det är ju så skönt! Kanske inte lika skönt när man vaknar och måste gå och lägga sig men men.
Tyckte mycket bra om Inception.
Kram!

Anne-Marie said...

Jane: Håller med dig om att det är skönt att somna framför TVn men mindre kul att behöva vakna för att gå och lägga sig. Oftast blir jag väldigt vaken och kan knappt somna om.
Visst var Inception bra! Kram!