Monday, December 31, 2012

Gott Nytt 2013!

Som jag skrev igår måste 2013 bli ett bättre och roligare år. Jag kan ta utmaningar om jag bara ser orsaken till dessa och ser en anledning till varför det är litet jobbigt. Så har jag levt mitt liv under 25-30 år. Utmaningarna har gjort att jag utvecklats som person. Nu känns det rätt klart varför utmaningarna finns där och nu är det "bara" att finna en ny inriktning och våga ta steget. Känner på mig att det kommer att bli ett STORT steg. Och då gäller det att våga att hoppa - det har jag gjort tidigare så det gör jag säkert nu också. Jag har inte så stort val. ;)

Nyårsafton är som bekant inte någon riktigt stor dag i USA. Inte som i Sverige när festandet och raketskjutandet slår alla rekord. Jag är tacksam över de få nyårsraketer som finns här. Minns när jag bodde i Sollentuna och det sköts raketer från jul till nyår. Vackra fyrverkerier tittar jag gärna på men de skall helst vara i litet mer "ordnade" former än raketer som skjuts upp i alla gathörn.

De presenter som mamma och jag skulle skicka till varandra verka lida av något slags fördröjnings"syndrom". Min mammas svenska almanacka lyser med sin frånvaro och den presenten jag köpte från Amazon kom fram skadad. Som tur var var det enkelt att få den utbytt. En ny liten "glass suncatcher" skickades och den kom fram oskadad häromdagen. Jag kunde skicka den skadade prydnadssaken tillbaka till Amazon med en betald retur. Jag tycker om de här små, vackra "glass suncatchers" som har vackra färger och den lilla rödhaken blir nog omtyckt eftersom det är en av min mammas favoritfåglar. Fick låna bilden från Amazon eftersom jag inte fick fram kameran innan jag slagit in den.


Jag avlägger inga nyårslöften mer än att jag kommer att göra mitt allra bästa för att våga ta de steg jag vet att jag "måste" ta under 2013. Vill önska alla ett Gott Nytt 2013!

12 comments:

Äventyret framtiden said...

De allra varmaste styrkekramar inför nästa år! Önskar all lycka för din skull!
Du klarar det vad än det vara må!

Nyårskramar
Karin

Annica said...

Även en tusenmilafärd börjar med ett litet steg... Håller tummarna för att förändringens vind blåser dig i rätt riktning.
Happy New Year!

Charlie sa ... said...

Stora varma kramar till dig Anne-Marie!!


2013 kommer att bli bra!


Lotta

Bettan said...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och skickar en lycka-till-kram som hjälp på vägen, så du vågar ta de första stegen!
Jag tror det nya året kommer att bli väldigt bra..
:)

Anne-Marie said...

Karin: Vad gullig du är. :) Tack! Tar emot dina styrkekramar. Jag hoppas att den där riktigt klara vägledningen skall komma. Det är den jag väntat på.
Varm kram!

Anne-Marie said...

Annica: Tror att det första steget blir stort. Insikten finns och nu gäller det "bara" att få den där klara vägledningen så att det blir enkelt att ta alla stegen. Gott Nytt År!

Anne-Marie said...

Lotta: Tack för ditt stöd! Det uppskattas skall du veta. Stor varm kram till dig!

Anne-Marie said...

Lisbeth: Välkommen hit! Tror inte att jag sett dig kommentera tidigare. Tack för din kram på vägen. :) Ibland kommer man inte längre och får göra en stor förändring. Kram!

Marianne said...

Ja 2012 har varit ett tufft år för dig, så det är bara att hoppas och jobba för att 2013 ska bli mycket, mycket bättre.

Jag önskar dig all lycka för det kommande året!
Stora kramar!

Anonymous said...

Gott Nytt 2013 och lycka till med framtiden! ofta stakar vi ut våra mål klart och tydligt i förväg och lever strikt efter dem och ibland är vägen lite mer otydlig och målet oklart men vilket sätt man än lever efter så finns det alltid en mening med det som sker, så brukar alltid min kloka mamma säga och jag börjar förstå henne mer och mer. Hoppas vi får fortsätta att följa dig på din resa! Kram Ida

Anne-Marie said...

Marianne: Listan på saker som inte "flutit på" är rätt lång för 2012. Känner mig litet slut faktiskt efter allt som hänt. Och fortfarande har taket inte reparerats.
Beslutet har fattats att göra förändringar nu gäller det att genomföra det hela.
Tack för lyckönskningarna! Stor kram!

Anne-Marie said...

Ida: Välkommen hit! Tror inte att jag sett dig kommentera - har du det får du ursäkta att jag inte minns.
Gott Nytt till dig också. Tack för lyckönskningarna och hälsa din mamma att hon har helt rätt och är en klok kvinna. :)
Jag har nog inte haft klara mål någonsin utan följt min intution och "magkänsla" och gått vidare i livet på det sättet. Känslan av vart jag skall är litet oklar just nu men det är bara att hoppas att det klarnar snart. Kram!