Sunday, July 8, 2007

Dagens skratt

Jag fick mig dagens skratt när jag var och vattnade i min chefs trädgård i kväll. Vi bor som sagt på gångavstånd och när jag var på väg dit kom helt plötsligt en liten svart och vit hund. Han (eller hon) följde med mig ända till trädgården, som om vi hade känt varandra i många år.

Sedan var jag verkligen besviken att jag inte hade en videokamera. Det hade varit något för ett TV-program med roliga djurfilmer. Denna lilla hund älskade tydligen vatten - den hoppade och sprang fram och tillbaka och blev allt blötare medan jag vattnade.

Min chef hade troligen fått ett mindre nervsammanbrott eftersom hon inte är så förtjust i hundar, jag hade roligt i alla fall.

2 comments:

Anonymous said...

Underbart!

Anne-Marie said...

Ja, det var en charmig och kul hund.