Sunday, February 13, 2011

Snöstorm

Efter 6 veckor med vårväder har vädergudarna bestämt sig för att ändra på det. Lagom förstås till min resa till Sacramento. Murphy's Law kanske.

I morgon dundrar ovädret in med orkanstyrka på vindarna, snö och kyla. Därför åker jag till Sacramento redan idag - söndag. Det blir en extra dag med hotell osv men jag vågar inte stanna här till i morgon eftermiddag när jag hade planerat att åka. Att bo uppe i bergen gör att vädret kan ställa till det så att man helt enkelt inte kommer härifrån genom att motorvägen kan stängas om det kommer mycket snö. Och det är självklart inte ett alternativ med min medborgarskapsintervju på tisdag.

Därför tar jag bussen till Sacramento idag och får en extra dag i morgon i Sacramento. Jag kommer inte att ta med mig någon dator så det får bli nya uppdateringar när jag är tillbaka. Förhoppningsvis har jag positiva nyheter efter intervjun.

På återhörande litet senare.

12 comments:

Äventyret framtiden said...

Det verkar som om snöstormen har rört sig från öster till väster och över stora oceanen mot dig. Kanske rent av lyckats fånga litet extra krafter på vägen. Klokt att fara en dag tidigare. Håller tummarna så de vitnar!

Lycka, lycka!
kram!

Malin said...

Lycka till. Det går säkert bra.

olgakatt said...

Det kommer att gå bra i Sacramento!
Det är en besvärlig vinter på många håll, tycks det. Eftersom Stockholm fick snöoväder blev "hela landet" lamslaget enligt media. Fastän ett par miljoner av oss i södra delen inte märkte nåt den här gången.

Annika said...

Jadu, det där är Murphy's law. LYCKA till. MEN, JAG VET att det kommer att gå bra!
Kram!

Katarina said...

Lycka till!

Mimmi said...

Lycka till, håller tummarna!! Det kommer nog gå galant skall du se. :o)

Robin said...

Gillar din sida Anne-Marie. Jag har inga planer på att flytta till USA men jag hade heller inte haft något emot det..hihi

Däremot så ska vi åka på en roadtrip i juni så har du några speciella tips på vad man bör göra så är dem mer än välkomna.

/Robin
http://robinjonssonasp.blogspot.com

em said...

Och innan jag kunde lämna vattenhinkar och hantverkare för att kommentera, så har du säkert klarat av provet med den äran.
Hoppas också att du fick en fin dag i Sacramento - som när jag för där för flera evigheter var en en trevlig liten stad, där bilar inte var tillåtna på universitetsområdet. Det gällde att ha en cykel som stack av, om man inte hade tid att leta efter den var och varannan dag.
Margaretha
vars mentala tummar
varit hållna under dagen

Cari said...

Hoppas att allt har gått bra nu.

Marianne said...

Eftersom det är onsdag nu, är intervjun över. Och jag HOPPAS att allt gick bra!!!

Stora kramar!

Lars Hultqvist said...

Hoppas allt går bra. Detta med vädret vintertid är just anledningen till att jag väntat med att ansöka tills dess det inte är någon risk med snöoväder.

Lars

Anne-Marie said...

Säger ett gemensamt TACK till alla hållna tummar och lyckönskningar! :)