Saturday, February 6, 2016

Ibland blir man glatt överraskad

För ett par veckor sedan kom ett email från Tyskland att min blogg blivit nominerad till "Top 100 International Exchange and Expats Blogs 2016 (IX16)" av bab.la.
Så här beskriver de vad de gör "The language portal bab.la is a free online platform for language lovers. We have 40 dictionaries for 28 languages, a language forum, vocabulary lessons, language games, quizzes, verb conjugation for 12 languages, phrase books for university, business or travel, an internship platform and many other language-related products."

Jag har skrivit på min blogg sedan 2006 - i november i år firar jag stort med ett 10-årsjubileum :) - och sådana här nomineringar känns väldigt positiva och motiverande. Att det man skriver uppmärksammas på olika håll i världen och att andra kan få både information och nöje av ens små "skrivalster". :) Bland bloggarna som nu nominerats finns alltså olika språk vilket känns roligt.
Bab.la har även en Facebooksida där man kan se bilder som de som nominerats har skickat in. Jag skickade in en bild på Mt Shasta - förstås.

Har ni lust att rösta får ni gärna göra det. Klicka bara på bilden så kommer ni till sidan med alla bloggar som nominerats.

IX16 - Vote for this blog!


För ett tag sedan skrev jag att jag skulle göra om här på bloggen men jag blev inte nöjd med den layout jag provade så nu håller jag på att jobba med en testblogg så får vi se hur det blir. Jag vill gärna ge bloggen ett nytt utseende men det tar alltså litet tid.

Ett litet sött "lenticular" moln bredvid berget igår.

29 comments:

Från Glam till Damm said...

Grattis! Vad underbart kul!

Jag älskar din blogg för du skriver lite annorlunda och på ett sätt som gör att man får storinlevelse i allt du skriver.

Nu har jag klickat in och röstat på dig så nu får vi hålla tummarna.

Ha en fin lördag. Min dag är slut nu så jag säger godnatt.

Kramar!

Anneli

Anonymous said...

Hej kul att dom ser din blogg. Som en av dom alra bästa. Lagomt
till jubileet. Hälsningar Stig.

Anne-Marie said...

Anneli: Tack! Jag blev litet förvånad och glatt överraskad att man hade nominerat min blogg.
Tack för dina fina ord om min blogg. Som du vet gillar jag din blogg också. :)
Vad roligt att du ville rösta - tack.
Ha en fortsatt fin helg med jobb.
Kramar!

Anne-Marie said...

Hej Stig,
Visst var det kul att de hade hittat min blogg och den blev nominerad. Ibland fattar jag inte att 10 år gått och jag har skrivit på bloggen så länge.
Ha det bra!

Tredje året i Hjo said...

Åhh, så roligt för dig. Ska genast klicka mig vidare och rösta.

Gunnel said...

Grattis! Nu har jag varit inne och röstat på din blogg. Knappast förvånande att den blev nominerad. Du berättar mycket intressanta saker från där du bor. Ha en trevlig helg.

Gunilla Nardin said...

Men oh! så kul att du är nominerad!! Såklart röstar jag på din fina blogg AM..
Du skriver på oklanderlig svenska om vardagliga saker och händelser. Alltid lika intressant att läsa. Din, var den första blogg jag började
läsa regelbundet, för tre år sedan ungefär, tror jag det var. Så Stort Grattis till dig!Nu håller vi tummarna.
Kram
Gunilla

Annica said...

Röstat! I det lättaste valet - någonsin! :) Nu håller jag tummarna! Lycka till!
Gillar de där lenticular-molnen. Och berget, förstås. :)

Anne-Marie said...

Hans: Tack för din röst! :)

Anne-Marie said...

Gunnel: Tack för din röst och dina snälla ord om min blogg! :)
Ibland förundras jag över att det faktiskt gått 10 år snart sedan jag startade den här bloggen.
Ha det bra!

Anne-Marie said...

Gunilla: Tack snälla du!
Vad glad jag blir för dina fina ord min blogg. :)
Synd att du inte har en blogg - då skulle jag vara en trogen läsare.
Konkurrensen är nog rätt hård med 100 bloggar men det känns roligt bara att ha blivit nominerad.
Stor kram!

Anne-Marie said...

Annica: Tack snälla Annica för din röst och för att vi har blivit bloggvänner! :)
Det lilla molnet var rätt sött bredvid berget.
Kram!

Channal said...

Grattis! Jättekul och överraskande kan jag förstå. Men häftigt! Jag har redan röstat. Gillar ju din blogg som du vet. Håller tummarna!

Kramar Anna

Channal said...

Läckert moln!

Anne-Marie said...

Anna: Tack! Jag blev litet överraskad eftersom det var ett email från Tyskland som meddelade att jag blivit nominerad. Jodå, jag såg hos FB att du röstat - tack! :)
Roligt tycker jag att vi båda hittat varandra och våra bloggar.
Lenticular clouds (linsformade moln) bildas ibland kring berget. Eftersom berget är så stort skapar det delvis sitt eget väder.
Kramar!

Desiree said...

Det har tycker jag ar jattekul att du har blivit nominerad.Jag har givetvis rostat pa dig och haller tummarna. Haftigt moln ovanfor berget, lite som ett flygande tefat.
Manga kranar!

Annika said...

Röstat!
Roligt att vara nominerad, Anne-Marie. Alltid en boost för oss som bloggar att få lite sådant.
Din blogg, och en till, var det enda jag kände igen på listan.
Jag har röstat. PÅ dig. Såklart.
Kramen!

Anne-Marie said...

Desiree: Tack för din uppmuntran! :) Såg hos FB att du röstat - tack för det.
Ibland kallas dessa moln också för UFO-moln av förklarliga skäl.
Kramar tillbaka!

Anne-Marie said...

Annika: Såg hos FB att du röstat. Tack kära Annika! :)
Ibland behöver man litet uppmuntran. Tror dock att konkurrensen är stor om det är 100 bloggar.
Jag kände heller inte igen andra bloggar.
Minns när du, Saltis och jag var nominerade hos någon sajt. Det var kul. :)
Kramar till dig!

Maria said...

Det är du verkligen värd. Få bloggar kan fira tio års jubileum! Grattis! Grattis. Jag röstade på dig :) Kram

Anne-Marie said...

Maria: Tack snälla du! Vad glad jag blir för dina fina ord. :)
Och tack för din röst!
Kram

Berit said...

Din layout är fin som den är tycker jag. Själv använder jag blogger

Anne-Marie said...

Berit: Tack för dina snälla ord. Jag börjar dock tröttna på layouten eftersom bloggen sett likadan ut under troligen 6 år. Jag använder också Blogger.

Äventyret framtiden said...

Jag förstår väldigt bra att du har blivit nominerad. Din blogg är intressant och du beskriver livet som det är där du lever och bor. Hjälper säkert en del människor som flyttar till USA också.
Nu önskar jag dig all lycka och hoppas på att du vinner förstås. Jag har lagt min röst på dig!

kramar!

Anne-Marie said...

Karin: Tack för dina snälla ord och din röst! :)
Min blogg skiljer sig nog en hel del från många andra USA-bloggar eftersom jag bor på en mindre ort som inte är lyxig. Glesbygden i USA finns verkligen på många platser men det verkar som om de flesta svenskar inte bor där.
Kramar!

Steel City Anna said...

Grattis, vad kul! Det är alltid intressant att läsa din blogg.

Vilket häftigt moln du fångat!

Anne-Marie said...

Anna: Tack! Vad glad jag blir för dina ord om min blogg. :)
De här linsformade molnen skapas ibland kring berget om det är en front på väg in.

Anonymous said...

Stort GRATIS till Top 100.Jag brukar läsa den här bloggen då den
påminner mej om min tid i New york state. Anne-Marie bjuder mycket
på sig själv och det är definitivt inte skryt utan som livet är.
jag värmer upp mitt hus med ved. el.olja är för dyrt.och sover
dåligt om det är för varmt 16 grader är ok.förslag på blogginlägg
Foton på colonial.victorian.och farmhouses älskar amerikanska
byggnadsstilen.och ett på det skräpigaste skid row stället som fins
kram christer

Anne-Marie said...

Christer: Tack så mycket! Finns det glesbygd även i New York state? Att skryta om att bo i Siskiyou County vore förmätet. ;)
I östra USA finns det victorian och colonial men inte där jag bor. Tyvärr tycker jag eftersom den stilen är mysig.
Ha det bra!