Wednesday, May 4, 2011

Säng, säng, säng

Det är kväll i Weed och jag borde egentligen lägga mig efter en lång och intensiv dag men jag har fortfarande litet jag vill göra.

Alltfler människor har svårt att sova och får alldeles för litet sömn. Som tur är hör jag inte till den gruppen.
Stress och oro är ofta orsaken till dålig sömn. 30 miljoner amerikaner lär lida av sömnlöshet. Man köper sömnmediciner för $4,5 miljarder per år! Annonserna på TV visar ofta piller för sömnlöshet.

Jag tror att fler helt enkelt borde lyssna på Galenskaparna. :)

Säng, säng, säng.

12 comments:

Äventyret framtiden said...

Tror jag också!;D
Att de sömnlösa borde lyssna på Galenskaparna.

Sov gott och dröm vackert!

Kramar!

Desiree said...

Ja det är fruktasvärt när man är trött men inte kan sova för att huvudet går på högvarv. Sov så gott. En god natts sömn gör underverk.
KRkam!

Katarina said...

Att sova gott är inte alla förunnat inser jag. Så jag hoppas din nattsömn var god!

olgakatt said...

Tack för den uppiggande sömnsången!

Annika said...

Den är SÅ BRA!!
Kram!!

Elisabeth said...

Ligger något i det! Skrattet läker, gäller slappna av för att kunna sova. Ha dé!

Anne-Marie said...

Karin: Tror att det vore bättre för folk att lyssna på Galenskaparna än att ta sömnpiller. :) Jag sov gott. Kramar!

Deisree: Jag tror att många människor har svårt att slappna av just för att de har så mycket stress i sina liv. Jag brukar för det mesta sova gott. Så även igår natt. :) Kramar!

Anne-Marie said...

Katarina: Jo tack, det var inget fel alls på sömnen. De enda gångerna jag inte sover bra är när jag oroar mig för något.

Olgakatt: Varsågod! Jag hade nästan glömt bort den här klassikern.

Annika: Visst är den härlig! :) Kramar!

Elisabeth: Välkommen hit! Stämmer verkligen. Kan man inte slappna av kan man inte sova. Ha det fint!

Liza said...

Åh, vad irriterande sång haha. Farbror Frej är bäst när han stoppar pennor och annat i näsan. :) Jag har svårt för att lägga mig på normal tid (sitter i sen tonåren). Det blir mest vid 1-2-tiden fastän barnen väcker mig tidigt ibland. Jag brukar ta igen lite sömn på helgerna. Inte bra, jag vet.

Magdalena and Co in US said...

Ja du, kan bara instämma i att det är tvärjobbigt att inte kunna sova. Skönt att du sov gött! Kram

Anne-Marie said...

Magdalena: Jag brukar inte ha direkt några problem att sova såvida jag inte oroar mig för något. Det är härligt när man vaknar efter en god natts sömn. Kramar!

Anne-Marie said...

Liza: Galenskaparna var roliga. Litet överdrivna kanske ibland men de hade humor definitivt. :) Ibland har jag svårt för att komma mig för att lägga mig även om jag är supertrött. Fattar inte varför egentligen. Jag tror att många människor egentligen har en kronisk sömnbrist.