Monday, July 21, 2008

Drive-thru hos banken

I USA finns det ofta så kallade drive-thrus - det kan vara hos banken, restaurangen osv. Jag antar att folk tycker det är bekvämt att inte behöva stiga ur bilen.

Den banken jag använder har en sådan drive-thru. Till och med kontoret i Weed. Jag har aldrig använt mig av denna drive-thru - jag tycker det är enklare att antingen gå in på kontoret eller också använder jag mig av deras ATM-maskin (samma som de svenska bankomaterna) som finns utanför kontoret.

En del av dessa drive-thrus har ett tak och att veta hur hög bilen är eller hur högt ens släp är är ju helt klart en fördel. Tydligen visste personen inte det på den här videon. :)

5 comments:

Anonymous said...

Yikes! Det där såg inte bra ut, höddu. Ändå kan jag inte låta bli att garva lite.

Saltistjejen said...

ojojoj!!
Snacka om obehaglig överraskning! Tur att ingen gick eller stod under taket som rasade.

Anne-Marie said...

Julia: Nej, det var helt klart inte världens smartaste sätt att köra genom drive-thrun. Jag kunde heller inte låta bli att dra på smilbanden.

Saltis: Ja, det var tur att ingen blev skadad. Total felbedömning av hur högt släpet var.

Anonymous said...

Otroligt vilka skillnader mot Sverige egentligen... Vore kanske inte helt fel att ha sådant här oxå ibland. Bara det inte blir för mycket..
Kanske inte är konstigt att övervikt är ett ganska vanligt problem i USA när man inte ens behöver gå ur bilen för att göra bankärenden ;)

Anne-Marie said...

Tezz: Jag tror att amrisarna skulle må mycket bättre om de gick/promenerade litet mer. De åker bil nästan in i affärerna. :)