Wednesday, March 14, 2007

Donationer

Eftersom jag inte kommer att ha min egen bostad till att börja med när jag flyttar tillbaka till Mt Shasta området (jag kommer att bo hos en eller flera vänner) har jag fått göra mig av med väldigt mycket.

Många, många sopsäckar har fyllts med allt mellan himmel och jord och jag är tacksam att M hade en s k "pick-up truck" så att jag kan åka till soptippen. Jag har varit där ett par gånger och det blir fler resor.

Det jag inte slänger har jag donerat till framför allt ett par organisationer. M hade en hel del verktyg och de donerade jag till en organisation som heter Habitat for Humanity. De hjälper till att bygga hus för människor som är i nöd. De har byggt ca 225.000 hus i olika länder och hjälper också människor som förlorade sin hus efter orkanen Katrina. Sedan har jag också donerat till en organisation som är knuten till en katolsk kyrka.

Det känns bra att kunna hjälpa andra och jag är verkligen tacksam för att de här organisationerna finns.

1 comment:

Annika said...

Visst känns det bra att ge bort sina saker till organisationer som habitat for humanity. Förstår att du har otroligt mkt att göra nu...