Sunday, March 18, 2007

Bortbjuden på middag


Under de senaste två veckorna har jag fått litet hjälp av mina närmaste grannar. Det är ett yngre par med en helt underbar liten dotter. Mannen har hjälpt mig med några tyngre saker och häromdagen kom vi att prata en hel del med varandra.

I kväll var jag bjuden på middag till dem och det var verkligen trevligt och skönt att sätta sig till ett dukat bord. Jag har försökt att äta ordentligt under de senaste veckorna men det har nog inte blivit fullt så bra som jag brukar äta.

Vi fick en otroligt god vegetarisk lasagne som mannen i familjen hade lagat. Han är tydligen kocken i familjen. Om någon vecka skall de få besök av släktingar och han har tydligen redan börjat planera menyn för det besöket.

Jag har fått veta en hel del om det här området sedan jag fick litet mer kontakt med den här familjen. Att ha bra grannar är verkligen något positivt. Hoppas verkligen att jag skall hitta något trevligt hus eller lägenhet att hyra i Mt Shasta och att jag får trevliga grannar där.

Jag fick till och med en "doggy bag" med mig och kan mumsa på mer lasagne i morgon.

4 comments:

Monica said...

Ja, det är härligt med trevliga grannar. Idag ropade grannen (vi har ett så högt plank mellan våra trädgårdar så man kan inte se varandra) och sa att hon hade nybakade bullar till oss. -Ja tack, det tar vi gärna!!

Anonymous said...

Lasagne låter verkligen smaskens. Det vär länge sedan jag orkade göra egen.

Annika said...

Goda grannar är a och o! fantastiskt! Vi har toppengrannar här. Ja, vi har RÖTÄGG också, men mest toppengrannar som blivit nära vänner.
Laasagne är så gott! Vad trevligt att du blev bortbjuden på middag!

JaCal said...

Åh, vad skönt att du har bra grannar! Vi har riktig otur med våra - på vår lilla cul-de-sac är det 5 hus som hyrs ut och resten är jättetrista - vi har ingen kontakt alls. Hade varit roligt med trevliga grannar att ha över då och då... men då måste vi byta gata helt klart.