Saturday, June 30, 2007

Doftande hem


Häromdagen var jag inne i en affär i Mt Shasta som säljer blommor, kort, stearinljus osv och jag nästan studsade ut på gatan av de dofter som kom från affären.

Vill man köpa stearinljus som inte doftar är det nästan omöjligt. I stort sett alla stearinljus doftar - kolla de här dofterna:
Ocean, coffe and cream, thai, Napa Valley!, hot apple pie, fresh air!? (fresh air scented candles are a way to refresh a room without opening a window). Den sista undrar jag litet över.

Något som också är otroligt populärt här är så kallade "air freshener plug-ins". Man får ett doftande rum om man sätter in en "air freshener" i eluttaget. Och nu finns det de som också alternerar dofter.

Jag faktiskt saknar de vanliga stearinljusen som inte doftar och som bara är mysiga och vackra att se på.

Blderna från Illuminations och Amazon.

5 comments:

Tankevågor said...

På Elgiganten såg jag att man kunde köpa doftkulor till dammsugaren och lägga i så att det luktade gott när man dammsuger. De har visst funnits länge men jag har aldrig sett de förr.
Förstår om du saknar vanliga ljus. ;-)

Anonymous said...

åååå, vad lustigt att det bara finns doftljus. Ytterligare en sådan där sak som man tar för given...

ÅÅÅ, rumsdofter. Jag har iofs en brännare för doftoljor som jag använder flitit. Men värmeljusen och stearinljusen doftar ingenting.

Anne-Marie said...

Londongirl: Det har jag aldrig hört talas om att ha doftkulor till dammsugaren. Verkar litet överdrivet måste jag säga.

Maria: Jag är jättekänslig för dofter och näsan börjar rinna och klia. Det är bara att hålla sig undan stearinljusavdelningen.

Anonymous said...

Doftpåsar till dammsugaren kan man köpa här också. Jag har provat men tyckte inte det blev någon större skillnad.

Anne-Marie said...

Matilda: Hade en känsla av att de där doftpåsarna inte var så mycket att ha.