Tuesday, August 6, 2013

Dag 1: Från Weed till Sacramento

Första etappen på min långa resa har påbörjats. Idag är det Weed till Sacramento som gäller. Tidig start med Greyhound från Weed. Bussen var faktiskt nästan i tid och vi susade iväg mot Redding. Där var det förarbyte och helt plötsligt började rykten florera att bussföraren inte fanns på plats. Inte vad man vill höra när man skall vara på plats ca 40 mil bort. Till slut dök en förare upp och han bad om ursäkt för förseningen och meddelade också att den berodde på att ingen förare tilldelats just denna sträcka! Hoppsan. En mindre miss bara. ;) Han var väldigt trevlig och vi kom fram bara litet försenade. Hade velat tacka honom men han hade så fullt upp att jag inte hade en chans.

Jag har, som jag tidigare skrev, bokat hotell denna gången och det är ett hotell jag bott på tidigare. Days Inn heter det. En hotellkedja som finns över hela världen. Days Inn i Sacramento är ett helt okej hotell utan krusiduller men man får en del för pengarna som gratis trådlöst internet (därav blogginlägg), gratis frukost och rena och trevliga rum.


Eftersom jag måste vara otroligt tidigt på Sacramentos flygplats i morgon (runt 4 på morgonen) gick jag till en restaurang en liten bit från hotellet och åt en tidig middag. Vid en annan resa till Sacramento fanns en riktigt trevlig restaurang som nu tyvärr är stängd och nu finns Denny’s där. Denny’s är en nationell restaurangkedja. Jag åt en riktigt god “skillet“ med kyckling, potatis och broccoli.



Det blir att lägga sig tidigt i kväll. Brukar inte alltid sova så bra på hotell men jag hoppas i alla fall på litet sömn.
I morgon gäller flygresa från Sacramento via Chicago till Stockholm.

9 comments:

Anonymous said...

Vi brukar också bo på Days Inn när vi varit ute och åkt, helt ok och kostar inte en hel förmögenhet.
Hoppas resan går bra Anne-Marie och att allt ordnar sig till det bästa för dig.
Kramar Maria G

Anonymous said...

Måste säga att jag tycker att Dennys har blivit sämre, har ätit på Dennys under både 80, 90 och 00 talet och tycket kvaliteten sjunkigt hela tiden. Tycker att Applebees har betydligt bättre mat.

Hoppas att din resa hem blir bra, trots orsaken.

/T

Katta said...

Du tar mig tillbaka till Sacramento flygplats, trevligt! Hoppas nu din resa går bra. Kram

Malix said...

Då får du ha en trevlig resa även om det är en Uppgiftsresa med både sorg och vemod. Välkommen till Sverige du hamnar ju mitt i underbara augusti med sensommar värme och allt. ta hand om dig.

Desiree said...

Hoppas du får en bra resa Anne-Marie och att allt går bra nu i Sverige. Jag hoppas att blir en väldigt fin begravning. Det är ingen lätt resa du gör denna gången. En låååång resa också.
Kram!

Anonymous said...

Jag avundas dej inte den långa resan. Hoppas du kan sova en del av tiden.

Ruth i Virginia

Annika said...

Jag hoppas också du kan sova på flyget.
Du har verkligen långt hem.
Jag ska inte klaga.
Önskar dig att det ska bli så bra det bara kan när du väl är på plats.
Stora kramar!!

My kids' Mom said...

Hoppas resan gick bra och att du fick sova lite. E-maila när du har tid.

Härligt att få se en skymt av Sacramento. Min svärmor bor ju där och Emilia flög dit från Hawaii. Nostalgi.

Kram!

Bettan said...

Hoppas din resa har gått bra och blev så "smärtfri" som möjligt!
Önskar dig en så trevlig vistelse det går i Stockholm, trots omständigheterna och att du får skapligt väder
När det gäller internet kan du köpa ett usb-modem från Comviq för 199:- och sedan tanka 3GB för 90:- eller 20 GB för 190:- , båda gäller för en månad

Sköt om dig :)