Thursday, October 4, 2012

Sett i Weed

Weed har absolut en egen "stil". :) Hus som ibland verkar vara på gränsen att falla samman, trädgårdar som inte har tagits hand om på länge, människor som helt klart har en tuff tillvaro, osv. Nu har jag vant mig vid att det inte är "upscale" och tipp topp utan litet hur som helst.

Skolan ligger i Weeds mest "ordentliga" område. De flesta trädgårdar och hus liknar varandra och det ser prydligt ut.

Av någon anledning verkar man tro att vi ligger i Los Angeles-området med tanke på gatunamn och den park som ligger alldeles i närheten av skolan.


Praktiskt att skolan ligger på College Avenue. ;)


En fåtölj utmed gatan som leder fram till skolan. Bra kanske om man blir trött.


Mina hyresvärdar äger huset som jag hyr och de har även byggt ett hus som ligger på granntomten. De har inte slutfört det huset utan det står obebott och utan färdiga rum osv inomhus. Det som verkar förena båda husen är att man har dörrar som inte går någonstans. :) Dörren på "mitt" hus ledde faktiskt ut till ett däck som man av någon anledning rev innan jag flyttade in. Onekligen ser det litet annorlunda ut.


Det "ofärdiga" huset.

Dörren från "mitt" hus.

Eftersom det fortfarande är sol och varmt (inte fullt så varmt som tidigare som tur är) är det fortfarande enkelt att fota berget.


Dagen när jag tog den här bilden var det något som liknade moln på himlen. Jag har nästan glömt hur moln ser ut. Och regn är ett minne blott.

8 comments:

Desiree said...

Lustigt med det där halvbyggda huset och din dörr som är tänkt att leda ut till ett deck men som bara finns där. Man undrar om de någonsin kommer att bygga färdigt huset. Berget ser vackert och majestätiskt ut.
Ha en skön helg.

Annika said...

Så annorlunda mot det ordentliga område jag bor i.
:-)
Men ditt BERG, nej, det har VI INTE!!
SÅ vackert det är!
Ja, din natur är oslagbar!
Kram!

Min plats i solen said...

Jag tycker så mycket om att få följa med dig på dina små rundturer i din närmiljö Anne-Marie. Att få se och uppleva genom dina ögon. Så tack för att vi får följa med. :)

Ja, en fåtölj att vila i eller bara att spana in vad grannarna har för sig kan ju vara ett inslag i trädgården. ;)

Intressant det där med dörrar som inte leder någonvart. Är det pengarna eller renoveringsenergin som tagit slut för din hyresvärd? Eller kanske en kombination?

Åh, den där vackra bergstoppen slutar jag aldrig att imponeras av. Vilken imponerande utsikt du har vännen. :)

Ha en finfin heg och så håller jag tummarna för att regnmolnen snart ska dyka upp hos er (det gjorde de alldeles nyss här så nu har vi tänt brasa och kokat varm choklad med kardemummabullar till - inte dumt alls ;)).

Kram Lotta

Anonymous said...


Hejsan ! Trevliga bilder ja,
berget har du fångat en magisk
bild. Jag skulle nog trivas i
weed. Verkar vara en trevlig
plats. Jag gillar dom lite mindre
orterna. Men besöker dom större,
städerna i bland. Jo fråga,
används värmepump i usa. I
någon större utsträckning.
Hälsningar Stig.



Anne-Marie said...

Desiree: Det halvfärdiga huset vet jag inte när det kommer att bli klart. Dörren i "mitt" hus gick ut till ett däck som de tog bort. Litet konstigt att ha en dörr man inte kan använda. Idag har det faktiskt varit litet svalare men inga moln i sikte. Berget kommer nog att vara bart länge. Ha en fin hel du med! Kram!

Anne-Marie said...

Annika: Där du bor verkar det vara väldigt ordentligt och up-scale. Weed är rena motsatsen. Oordnat och "down-scale". ;)
Nej, ett berg har ni inte men ni har väldigt mycket vacker grönska vilket vi inte har.
Kram!!

Anne-Marie said...

Lotta: Roligt att se dig här igen. :)

Huset på granntomten tror jag de fick sluta bygga pga pengabrist. De försökte sälja det men det står ofärdigt. Inte mig emot egentligen eftersom det är mycket lugnare så. :)

Berget är imponerande. När jag sitter vid datorn hemma ser jag berget från det fönstret också. Eftersom det aldrig verkar vara mulet numera syns berget väldigt tydligt.

Det är i alla fall svalare idag. Nu kan vi bara hoppas på litet regn. Det är SÅ torrt här.

Ha det gott Lotta! Kram!

Anne-Marie said...

Stig: Weed har sin charm på vissa sätt även om jag inte skulle ha något emot litet mer "ordning och reda" och litet mer utbud av affärer.
Roligt att du tycker om berget.

Värmepumpar tror jag är ovanliga i USA. Nu är ju alla stater och områden olika men här i norra Kalifornien finns det ett sammelsurium av uppvärmningssätt: vanliga el-element, något som heter "monitor heater" som drivs med antingen propan eller fotogen, vedspisar, "air-forced heating", och troligen några till.