Wednesday, October 31, 2012

Blåsig Halloween

Tänk att det är sista oktober idag. Det känns som om oktober har gått väldigt snabbt. Att det är Halloween idag har väl inte undgått någon. Här i USA är det emellertid många som inte kan fira den här dagen eftersom de drabbades av orkanen Sandy.

Hösten har kommit på allvar i Weed.


Igår syntes de första ovädersmolnen runt berget och idag har det ösregnat stor del av dagen (det första "riktiga" regnet sedan juni hos oss) och det har blåst - mycket. Hela natten hördes vinden i träden och det var litet ovant att sova med så mycket ljud. Efter en hel vinter med blåst vänjer man sig.

Det var väldigt lugnt idag på jobbet. Många elever verkade ha tagit en ledig dag. Jag såg bara en lärare som var Halloween-klädd. Det är en helt annan stämning än vad det brukar vara inom skolan eftersom de allra flesta känner att det är så oklart vad som kommer att hända med våra jobb och skolans framtid i stort. Det kändes som om stämningen var litet dämpad idag.

Jag har inte sett mycket Halloween-pyntning här i Weed. Hade tänkt ta en promenad efter jobbet och se vad folk hade hittat på men ösregnet fick mig att stanna inomhus i stället.

Såg några trick or treaters på gatan där jag bor när jag kom hem. Har en känsla av att de flesta håller sig inne i kväll. Regnet har slutat nu men det blåser kallt.

Helt plötsligt bröt solen fram genom molnen och berget lystes upp.


Önskar alla en fin Halloween!

8 comments:

Äventyret framtiden said...

Väldigt vackra bilder av "ditt" berg! Jag kan tänka mig att humöret inte är på topp i Weed när osäkra tider väntar vad gäller jobb. Utan jobb ingen inkomst. Roligare kan man ha det. Onekligen.

Ha en fin dag Anne-Marie!

kramar

Desiree said...

Hoppas du fick en trevlig halloween. Dramatiska bilder med ljusspelet som kastas över berger från sol och moln. Tycker de där nästan runda molnen som hägrar över toppen på berget är väldigt coola. Ser nästan ut som små glorior. Mycket snö redan på Mt.Shasta.
Kram!

Charlie sa ... said...

Wow, har du tagit de vackra bilderna? De är outstanding!

Hoppas det blir klarhet om skolans framtid. Situationen påverkar såklart dig och dina kollegor. Att leva i ovisshet tar på krafterna.

Tänker på dig!

Kram
Lotta

olgakatt said...

Vilka dramatiska bilder! Tjusigt!
Dystert med den oroliga stämningen på ditt jobb. Håller tummarna att det trots allt ordnar sig på nåt vis. Situationen med din mamma och du på var sin sida om klotet gör ju ingenting lättare för dig heller.
Får du rösta i valen i nästa vecka? För Kalifornien har ju några folkomröstningar förutom presidentvalet, eller hur?

Anne-Marie said...

Karin: Tack för bildberömmet. :)
Nej du, jag tror att många känner sig litet nedstämda av de dåliga tiderna. Och i glesbygden blir det väldigt påtagligt. Det är bara att hålla tummarna för att skolan kommer att finnas kvar och att neddragningarna inte blir alltför svåra.
Ha en fin dag du också Karin! Kramar!

Anne-Marie said...

Desiree: Roligt att du tyckte om bilderna. Det finns många olika slags moln här kring berget. När solen bröt fram fick berget nästan ett magiskt sken.
Halloween var lugn eftersom jag inte firar den dagen faktiskt.
Kram!

Anne-Marie said...

Lotta: Tack - vad glad jag blir. :) Jodå, det är min lilla digitalkamera som tagit bilderna.
Stämningen inom skolan är helt annorlunda än vad den var för bara ett år sedan. Fler och flera lämnar skolan - antingen frivilligt eller genom att de blivit uppsagda. Kram!

Anne-Marie said...

Olgakatt: Roligt att du tyckte om bilderna. :)
Min mammas läge verkar ha stabiliserats men det är självklart otroligt långt mellan oss.
Jodå jag får rösta. Kommer nog inte att rösta av olika anledningar. Vet att folk troligen tycker jag är konstig - men, men.