Tuesday, March 27, 2012

Fynd i vinterväder

Vintern här i Kalifornien har varit ovanligt torr och mild. Man talade om vattenbrist och ransoneringar i den stora jordbruksdalen i Kalifornien.

Nu är det nog ingen som längre behöver vara orolig för att det skall bli vattenbrist. Det ena ovädret efter det andra drar in över norra Kalifornien och "the Pacific Northwest".
Idag har det snöat, regnat, blåst och varit ett par plusgrader. Jag var dyblöt bara efter det att jag gick från min bil till byggnaden där jag arbetar. Så här såg det ut idag.



En förmån som vi skolanställda har är att kunna köpa olika datorprogram till mycket rabatterade priser. Jag har länge funderat på att köpa ett program där man kan skapa hemsidor. Det heter Dreamweaver. Vi har det på jobbet och det är ett riktigt bra program, men dyrt.

Adobe har gett ut ett program som heter Adobe Creative Suite som bland annat innehåller Dreamweaver. Det fanns att köpa och idag kom det. Bra att ha en dator som klarar av att installera stora program. :)

8 comments:

Äventyret framtiden said...

Så där brukar det se ut också här den här årstiden, men i år har allting så bråttom....nu är kyligare väder utlovat med frostnätter. Arma växter som har blivit "lurade" ...
Ha det bra!

Kramar!

Annika said...

OCH så där ser det inte ut här.
Idag ska vi få 26 grader igen.
Jag skulle gärna ha runt 15 grader i mars, men se det tycker inte vädergudarna...
Hoppas er vår kommer snart.
ja, Dreamweaver är ett stort program. Det kommer du nog att gilla.
Kram!

Saltistjejen said...

Vi har också haft kyligare väder nu ett tag. Nätteran särskilt. Det var minusgrader igårnatt och igårmorse då jag vaknade. Men idag ska det bli uppåt 20 grader igen. Så hoppigt detta väder. Sedan lite kyligare igen men ändå inte superkallt. runt 10-12 grader tror jag resten av veckan. Mer normala temperaturer för årstiden här än de extremt varma dagar vi hade ett tag tidigare. Men nu saknar jag värmen lite haha! Fast egentligen är det skönt att våren lugnar ner sig åtminstone lite här. Den går alldeles för fort ändå. ;-)
KUL med ditt nya program!!!
Kram!

Desiree said...

Jepp nog har vintern bitit sig fast här i norra CA. Det hade kommit rejält med regn här under natten men uppe i bergen i Yosemite har det snöat igen. Men nu är vi klara här och påbörjar våran färd mot SF.
Toppen att ni kan köpa program till rabatterat pris. Jag skulle otroligt gärna vilja lära mig att skapa hemsidor och fixa till bloggen så att den blir mer personlig. Hur är dreamweaver? Är det enkelt att lära sig? Låter intressant. Får kolla mer på det programmet. Har du gått någon kurs eller har du suttit och experimenterat/lärt dig på egen hand när det gäller dreamweaver?
Kram

Anne-Marie said...

Karin: Idag lyste faktiskt solen till och från. :) Men det lär bli kortvarigt eftersom "a parade of storms" är i antågande.
Vi får tydligen allt vinterväder nu i stället för tidigare - när det faktiskt var vinter. :)
Ha det bra!
Kramar!

Anne-Marie said...

Annika: Ni har väl knappt haft någon kyla alls i vinter. Jag har knappt sett berget under de senaste 2 veckorna vilket inte hänt tidigare i vinter.
Idag var en liten paus med litet sol - nästa oväder är i antågande med MYCKET regn/snö enligt meteorologerna.
Dreamweaver är ett mycket bra program. Så bra att kunna köpa det billigare (tillsammans även med andra program som ingick) eftersom det är ett dyrt program annars.
Kram!!

Anne-Marie said...

Saltis: Om värmen kommer så häftigt som den gjort hos dig blir det inte mycket till vår. Allt blommar över alldeles för fort.
Här ser man egentligen inga vårtecken alls mer än att det är ljusare. Börjar bli litet tjatigt faktiskt med allt regn och all snö och framför allt blåsten.
Jag var verkligen glad att jag kunde få Dreamweaver eftersom jag länge velat ha ett "web design" program hemma. :)
Kram!!

Anne-Marie said...

Desiree: Nästa oväder är på gång och det verkar komma in över norra Kalifornien och södra Oregon. Mer regn, snö och blåst.
Jag tog två "web design" kurser när jag var elev på skolan så jag lärde mig att "hard code" sidor med HTML. Det tar tid att koda själv men med Dreamweaver går det mer automatiskt.
Jag har faktiskt aldrig gått någon kurs i Dreamweaver men då jag kunde kod var det inte alltför svårt. Efter att ha jobbat med programmet har jag lärt mig mer och mer.
Problemet med Blogger är att man i stort sett inte kan lägga in ett av deras "templates" i Dreamweaver eftersom de har sin egen kodning. Försökte det en gång och det gick inte alls. Man måste trixa med koden i Blogger (vilket jag gjort med min blogg) och veta var man skall lägga in de olika koderna.
Kramar!