Tuesday, January 31, 2012

Nu är den på väg

Min dator alltså. Något förvånad blev jag när jag gick in på UPS "tracking information" sida och såg att den kommer från Kina ursprungligen. Den har också tagit vägen förbi Japan och Alaska! Det är bara att hoppas att den är väl förpackad.

Location Date Local Time Activity
Anchorage, AK, United States 01/31/2012 2:05 P.M. Departure Scan
01/31/2012 10:35 A.M. Arrival Scan
Narita, Japan 01/31/2012 9:39 P.M. Departure Scan
01/31/2012 7:56 P.M. Arrival Scan
Shanghai, China 01/31/2012 5:30 P.M. Departure Scan
01/31/2012 1:05 A.M. Export Scan
01/31/2012 1:05 A.M. Origin Scan
China 01/30/2012 6:00 A.M. Order Processed: Ready for UPS

Gillar verkligen att man kan följa sitt pakets väg. Varifrån det nu än kommer. Har nog aldrig fått något som kommer så långväga från som datorn nu gör.

Eftersom jag beställde direkt från Lenovo och "byggde" datorn via deras hemsida till vad jag ville ha antar jag att den tillverkas direkt i någon fabrik i Kina.

När man har äldre tillbehör som jag har - en skrivare som har ca 5 år på nacken, min digitalkamera som bara är ca 3 år gammal men inte har någon "uppdateringsdrive" hos Canon måste man se till att få de här sakerna att fungera. Min nuvarande dator har Windows XP men den nya kommer att ha Windows 7. Som tur är kommer min jobbkollega att hjälpa mig med något som jag ännu inte riktigt har förstått vad det är så att jag kan använda min kamera.

Oftast brukar UPS ha en beräknad ankomstdag men det är ännu höljt i dunkel. :) Får vänta och se.


Bilden från Amazon.com - en gammal UPS leksaksbil

19 comments:

Saltistjejen said...

Jag gillar också att man kan följa olika varors väg tills de levereras. :-)
Och du vad kul att den snart är hos dig! Din nya kompis!
Kram!

Desiree said...

Åh vad spännande att den är på väg och snart kommer att vara hos dig. En ny dator är en underbar "ny leksak" eller ny kompis som saltis säger.
Kram!

Senchaholic said...
This comment has been removed by the author.
Senchaholic said...

Lenovo är just kinesiskt. De köpte upp datortillverkningen av IBM. Sedan Lenovo tog över har de bara bytt loggan på maskinerna, annars ser de ut precis som när IBM hade tillverkningen.

Annika said...

Ja, sådant är kul!
Att följa vägen.
SÅ himla KUL med ny dator!
Det är verkligen speciellt!!
Kram!!

Annica said...

Vad kul, du får en mycket berest dator! Hoppas ni kommer att kunna kommunicera och förstå varandra. Man vet aldrig med datorer... ;o)Jag kallar min för "Stubborn" för han(!) kan vara så otroligt envis.

Clara said...

Vilken fin blogg :) Härligt att du bor i USA. Vad saknar du mest ifrån Sverige, nu när du bor i USA?

Anne-Marie said...

Saltis: Mycket praktiskt att veta var paketet finns tycker jag. Nu verkar det som om datorn kommer i morgon. Ja, det blir nog nästan som en ny kompis. ;) Kramar!

Anne-Marie said...

Desiree: Det kommer att bli litet nytt att lära sig eftersom jag aldrig haft Windows 7. Men det är alltid roligt att lära sig nya program tycker jag. Jobbar man med teknik och webbarbete som jag gör på dagarna hör det till nästan. :) Kramar!

Anne-Marie said...

Senchaholic: Välkommen hit! Jo, jag visste att Lenovo köpte upp IBMs datorer för 6-7 år sedan men jag trodde, av någon anledning, att datorn skulle komma från USA. Men det kanske blir så när man köper via Lenovos hemsida att leveransen sker från ursprungslandet.

Anne-Marie said...

Annika: Eftersom de kräver att jag skriver på är det bra att veta var den befinner sig. Måste troligen få den levererad till jobbet i stället. Jag hoppas att jag skall bli nöjd. Litet inlärningskurva blir det alltid. :) Kramar!

Anne-Marie said...

Annica: Bara så länge det inte är kinesiska i datorn ;) går det nog bra. Jag skulle nog ha svårt med en dator där allt var på svenska eftersom jag har lärt mig det mesta betr. datorer här i USA. Hoppas att min inte är så envis. :)

Anne-Marie said...

Clara: Välkommen hit! Tack - roligt att du tycker om min blogg. :) Tror att jag saknar att vara närmare människor jag tycker om i Sverige. Har nog anpassat mig rätt bra nu i USA efter så lång tid.

David said...

hej
skulle veta vad har amerikaner för mentalitet?

Charlie sa ... said...

Att följa beställningen är så coolt!

Så roligt att du snart får din nya dator. Jag måste (tyvärr) köpa mig en ny...

Kram!

Anne-Marie said...

David: Oj, det var inte lätt att enkelt svara på. Ett utmärkande drag hos de allra flesta amerikaner är att man är relativt utåtriktad, tror ofta på sig själv och bjussar mer på sig själv än vad många svenskar gör. Det amerikanska samhället är väldigt annorlunda än det svenska faktiskt.

Anne-Marie said...

Lotta: Så roligt att se dig här igen. :) Jag känner med dig. Hemskt det som hände. Inte roligt att behöva köpa något man inte hade planerat att köpa. Kramar!

Anonymous said...

AyuTlqSzoAbm [url=http://adidas51.webnode.jp/]nike air[/url]EisWwkXpaQhr [url=http://nikeonline.blog.fc2blog.net/]nike[/url]MxpBbsRvgKbn [url=http://nikeair350.blog.fc2.com/]ナイキシューズ[/url]MynGznPlhPpr [url=http://nikeshose.blog.fc2.com/]スニーカー nike[/urlTucKlxOnaUeb [url=http://nikeonlie11.blog.fc2blog.net/]nike ランニング[/url]ZdbFouHbcBxd [url=http://ナイキシューズ.seesaa.net/]free nike[/url]PaeCalXqoMyd [url=http://シューズナイキ.seesaa.net/]nike[/url]WmoQayGsaXbn [url=http://nikeair11.seesaa.net/]ナイキ[/url]WosFbkSjbMmo [url=http://niker.seesaa.net/]スニーカー nike[/url] NfgXqiMhtSwa [url=http://nikeshose11.blog.fc2.com/]ナイキ フリー[/url]ItrFpwOjyOua

Anonymous said...

The actual ugg sale clearance extravagant, elaborate character from the Christian Louboutin red sole shoes may usually attract ladies of each and every period. Even though making the actual breastplate design might be popular personal items give cheap christian louboutin the style these days. The current lady may put on the actual luxury type of Christian Louboutin jeweler with regard to official events and frequently each day time put on uggs .It is possible to steer clear of a number of Christian Louboutin these conditions and observe after your quality of life once your vacation simply by oxygen, irrespective of the size of the particular airline flight. You'll find a number of the more widespread conditions it is possible to deal with about virtually any aircraft at any moment, specifically in case you are touring if you are not necessarily experience the most effective concerning oneself. If you're far more than ready to just tear the whole thing up and start from scratch, you'll must make some choices about what is likely to substitute the existing fixtures. Take some measurements of your tub, sink and toilet, the replacements Red Bottom Shoes you're considering, as well as the dimension in the room. Keep in mind that just because you need a claw foot bathtub doesn't mean you ought to have one- your bathroom may perhaps be too smaller for something but a tub that fits carefully in to the wall. Draw some diagrams, and move items around till they appear to fit. But take into account that the layout of a rest room is fairly restricted. The water pipes only arrive out in the walls in specific places, so unless you're preparing on tearing up the partitions and the plumbing, your toilet and shower will probably remain exactly where they are, even if you substitute them with new kinds. [url=http://www.christianlouboutinheelsus.com/2013-christian-louboutin-louis-silver-spikes-high-top-nubuck-leather-womens-sneakers-cheap-2213.html]2012 New Arrival Most Cheap 2013 Christian Louboutin Louis Silver Spikes High Top Nubuck Leather Womens Sneakers [0002-DSC_6510] Sale With Free Shipping [/url]

of these
the best
counter
using your
. They can be

it's manufactured for infants too.

Please Click the link:http://www.christianlouboutinheelsus.com/chrisitian-louboutin-louis-pik-flat-spikes-high-top-womens-sneakers-black-cheap-2191.html