Saturday, January 28, 2012

Lång vecka

Det har varit en lång och intensiv vecka. Vi verkar få mer och mer att göra på jobbet och genom att varken jag eller min kollega jobbar heltid är det alltid intensivt när vi är där.

Snön efter snöstormen förra helgen har försvunnit i Weed. Idag var det strålande solsken från en blå himmel. Gick en promenad i solskenet och kopplade av efter veckan. Gick bort till den skogsdunge som har en bäck som rinner (mer forsar nu faktiskt) och där en stig leder fram till Weeds golfbana.

Weed har en golfbana som funnits sedan 1920-talet. Har aldrig har provat på den men den skall tydligen vara en bra golfbana trots att den är relativt liten. Jag har faktiskt aldrig ens hållit i en golfklubba. :)

Slappade framför TVn litet senare på kvällen. Har följt TV-serien "A Gifted Man" ett tag. Uppskattar program där det inte är en massa våld utan det finns mänskliga öden och en historia. Huvudpersonen är en läkare som är en mycket duktig kirurg. Olika människoöden passerar genom de två kliniker där han arbetar.

Mt Shasta från golfbanan. Nu helt vitt från alla snö som kommit.

6 comments:

Charlie sa ... said...

Å så vackert med blå himmel och snö på berget!

Jag är ingen golfare alls. Vi bor 1 min från en fin golfbana men jag föredrar att titta och promenera förbi ;)

TV/film med historia och människoöden är my preference too.

Ha en skön helg!

Kram

Annika said...

Ja, berget är som en dröm!!!
Tänk att titta ut på det, som du gör.
Själv blickar jag ut över en golfbana som jag aldrig spelar på!!!!
Men som jag gillar. Speciellt då det snöar och golfarna inte kan använda den :)
DÅ är det jag som travar där!!!
Låter som en bra serie.
Själva betar vi av säsong 4 av Mad Men innan säsong fem drar igång i mars.
Kram!!!

Desiree said...

Vilket underbart strålande vinterväder ni har. Låter superskönt med en härlig promenad i solskenet efter en lång och intensiv arbetsvecka. Jag saknar solen mycket. Känns som jag inte sett den på evigheter. Ha en fortsatt skön helg.
Kram!

Anne-Marie said...

Lotta: När solen ibland har gått ner och det ännu inte blivit helt mörkt lyser berget vitt i skymningen. Det har kommit otroligt mycket snö på bara ett par veckor. Golf verkar vara en stor sport både här i USA och i Sverige. Även i Lake Shastina finns en stor golfbana. Mord och våldsamheter blir gammalt. Mycket trevligare med en "story". Ha en fortsatt fin helg. Kram!

Anne-Marie said...

Annika: Jag har haft turen att bo (trots alla mina flyttar) så att jag faktiskt sett berget från de flesta av mina bostäder. Där Michael och jag bodde under 7 år såg vi inte berget. När det är golfare ute på banan brukar jag hålla mig i utkanten. Vill inte bli träffad i onödan av golfbollar "på rymmen". :) Mad Men har jag aldrig sett men jag vet att du skrivit om den. Kramar!

Anne-Marie said...

Desiree: Igår var det verkligen en fin vinterdag, om än litet kylig. Idag skulle det ha blivit sol men det var många tunna moln som skymde solen. Man behöver ta igen sig efter intensiva veckor och att promenera är både avkoppling och motion. Ha en fortsatt fin helg du med. Kram!