Friday, November 11, 2011

11-11-11

Dagens datum ser nästan ut som någon slags kod. Kollar man på nätet finns det alla möjliga nyheter och evenemang som sker idag.

Folk gifter sig eftersom sifferkombinationen anses vara lyckobringande. Barn som föds idag kommer troligen alltid att tycka att deras födelsedatum är litet speciellt.
Det finns speciella 11-11-11 reor som bara sker idag. Vissa grupper hade tänkt ha ceremonier vid pyramiderna i Egypten men myndigheterna har stängt av vissa pyramider.

Bor man i Mt Shasta-området finns det många evenemang idag som hyllar detta speciella datum. Berget Mt Shasta har ansetts vara ett heligt berg sedan lång tid, bland annat av de indianstammar som bodde här tidigare. Nuförtiden (som jag skrivit om tidigare) kommer många andliga sökare hit. Jag står med på en email-lista som drivs av en kvinna i Mt Shasta och den har haft många email den senaste veckan om olika 11-11-11 evenemang - konserter, ceremonier uppe på berget, osv. Många tror att det här datumet signalerar en startpunkt för andligt uppvaknande.

Vi har som sagt ledigt idag eftersom det är helgdagen Veterans Day och jag njöt av att inte behöva väckas av min väckarklocka. Har inte några direkta planer för dagen utan kommer nog att mest ta det lugnt.

Blev firad litet i förväg igår på jobbet eftersom vi inte jobbar idag. I morgon är det nämligen min födelsedag. En stor och jämn sådan lär det vara. :)


Är man inne på nummerkombinationer och vad de innebär kan man redan nu se fram emot 12-12-12 nästa år.

18 comments:

T said...

Grattis! :-)

olgakatt said...

Ett riktigt gott nytt levnadsår tillönskas dig!

Saltistjejen said...

Stort Grattis i förväg!! Härligt att du uppvaktades igår på jobbet!
jag har inte alls tänkt så mycket på dagens datum faktiskt. Men jag vet ju att det är 111111 och det ser ju rätt kul ut.
Kram!!

Charlie sa ... said...

GRATTIS!!!!!

Vilken härlig tårta du uppvaktades med. Jag blir nästan rörd när jag ser dukningen - jag känner igen att det läggs ut lite gottisar här och där när det firas ;)

Hoppas du firar riktigt ordentlig imorgon och att du får en härlig och speciell dag.

Och kom ihåg....the best is yet to come!

Anne-Marie said...

T: Tack!

Anne-Marie said...

Olgakatt: Tack för din fina hälsning. Blev glad över den. :)

Anne-Marie said...

Saltis: Tack så väldigt mycket för ditt grattis. :) Det var roligt att bli litet ihågkommen på jobbet. Såg alldeles precis på Yahoo att söktrenden 11-11-11 låg väldigt högt. Mycket som görs idag pga detta ovanliga datum/sifferkombination. Kramar!

Anne-Marie said...

Lotta: Tack fina Lotta! :) Jag blev verkligen glad över tårtan och firandet på jobbet. Har inte sett just den typen dukning tidigare men det var fint. Du har säkert rätt att "the best is yet to come". Jag upplever i alla fall ingen "kris". ;) Kramar!

Desiree said...

Stort grattis på födesledagen Anne-Marie!!! Underbart att du råkar få vara ledig på din födesledag också. Det är ju helt perfekt. Jag hoppas du får en riktigt fin dag. Vad gulligt och snällt av dina arbetskamrater att fixa fin tårta. Ha en toppendag.
Stor grattis kram!

Anne-Marie said...

Desiree: Tack snälla du. :) Det är inte alltid födelsedagarna infaller på en helg. Jag blev väldigt glad över uppvaktningen på jobbet och den fina tårtan. Just nu skiner solen här och det ser ut att bli en riktigt fin dag. Kram!

Anonymous said...

Får jag fråga dig en sak. Det gäller amerikans tv. Är det reklam där lika mycket som det var på oscarsgalan. Bara undrar för när de sändes den galan var det reklam var 5te minut. Är det så annnars med. Isåfall kan man fan ej kolla på tv i usa.

Äventyret framtiden said...

Ett stort grattis en gång till!:)
Jämna år till och med. Och tårta fick du, stor och fin!

Lyckokramar!

Marie said...

Stort grattis till dig!

Anne-Marie said...

Anonym: Det är väldigt mycket reklam i amerikansk TV. Kanske inte var 5:e minut, men nästan. Det är egentligen omöjligt att titta "live" på TV-program.

Anne-Marie said...

Marie: Tack så väldigt mycket ! :)

Anne-Marie said...

Karin: Tack Karin för din hälsning. :) Ja, det var jämnt i år. Inte kändes det direkt annorlunda än andra födelsedagar. Stor tårta, men väldigt söt. Det är som det brukar här i USA. Kramar!

Anonymous said...

Grattis i efterskott!
Hoppas du hade en bra dag.
/CC

Anne-Marie said...

CC: Tack! :) Det var en lugn dag faktiskt men desto mer fart på söndagen.