Monday, February 7, 2011

Promenad i februarisolen

Den senaste månaden har Kalifornien haft ovanligt fint väder. Vi blev dränkta i december men de senaste veckorna har det varit vår. Igår var det rekord som slogs litet överallt. Vi hade runt +18 och normalt "skall" det vara runt +8 den här tiden på året. I Sacramento (dit jag skall nästa vecka) var det runt +25. Helt otroligt.

Det fina vädret lockade så jag begav mig ut på en promenad i ett skogsområde (där det faktiskt inte fanns några skyltar som sade att det var privat mark) alldeles i närheten av där jag bor.

Efter samtal med R i Arizona (som nu i stort sett verkar ha återhämtat sig från sin valley fever-sjukdom) fick jag klart för mig att det var en tidigare så kallad "rest area" som nu hade stängts. Några picknickbord fanns kvar men annars var det bara skogen och en bäck som går genom Weed, Boles Creek, som omgav mig.

Härligt med vattnet som porlade och solen som sken. :)







7 comments:

em said...

Så härligt med snudd på sommarväder - hoppas att det inte återgår till det normala! Här har det snöat i natt och jag avundas dig all fräken!
Skönt att du har vacker natur att vandra i, någorlunda nära dig.
Margaretha

Pelle said...

Hejsan!
Ville bara berätta att din trevliga blogg är publicerad på Bloggliv.

Mvh Pelle / Bloggliv

Annika said...

Ja, vad fint med lite vårväder, eller nästan sommarväder. Ibland blir det ju såna luckor i vädret.
I nästa vecka ska vi verkligen hoppas att det blir fint också så att du lätt kommer iväg till Sacramento!!
Kram!

Mimmi said...

Vad härligt!! Här dröjer nog våren ett tag pga. all snö som vi blivit pounded med. Jättemycket smälte dock bort nu under senaste helgen, så när smältningen väl sätter igång så blir det nog vår rätt snabbt. :o)

Anne-Marie said...

Margaretha: Jodå, det återgick snabbt till det normala. :) Idag var det bara några plusgrader. Vet inte om det vankas snö eller inte, men det får inte snöa nästa vecka med tanke på min resa till Sacramento.

Pelle: Men vad trevligt! Tack så väldigt mycket. :)

Annika: Vintertemperaturerna återkom idag som sagt. Ja, håll tummarna för uppehåll i alla fall nästa vecka i början av veckan. Kram!

Mimmi: Vi har haft ovanligt varmt under lång tid. Hoppas att vintern inte återkommer och stannar under lång tid. Förra året var det kallt in i maj och snöade.

Min plats i solen said...

Härliga bilder och vilken härlig tur det blev. :) I mina öron låter 18+ helt underbart, sommarmänniska som jag är. Men jag älskar ju våren också så det får gärna vänta ett tag med de temperaturerna här. Däremot får det gärna stanna över nollan nu. :)

Sköt om dig Anne-Marie!
Kram Lotta

Anne-Marie said...

Lotta: Som du kanske såg i det senare inlägget har vi fått mer "normala" temperaturer igen. Jag har absolut inget emot vårtemperaturer under vintern men litet konstigt är det även här i norra Kalifornien att det är så varmt. Vi kan ha precis lika kallt som i Sverige under flera månader och ofta kommer det mycket mera snö pga av att mitt område ligger 1000 m över havet. Ha det gott! Kram!