Monday, September 13, 2010

Inredning

Eftersom jag är minimalist kan jag inte ha några fantastiska heminredningsreportage :) som andra bloggare har. Det finns väldigt få möbler i mitt hem och det känns som om det är litet av ett "hodge podge" (bra amerikanskt uttryck för en mix av olika saker). Jag gillar egentligen fin inredning och när jag bodde i Sverige hade jag en hel del fina möbler.

När jag flyttade till Mt Shasta tog jag aldrig med mig några möbler. Michael hade ju redan ett hem som jag flyttade in i. Han var inte direkt intresserad av heminredning och då jag inte tjänade pengar under lång tid blev det aldrig av att vi skaffade nya möbler.

När jag flyttade tillbaka från Hawaii hade jag bara 15 kartonger - det var allt jag ägde och den lägenhet jag flyttade till var möblerad. När jag flyttade till Oregon skaffade jag en del saker men fortfarande hade jag väldigt få saker. Och som jag berättat om tidigare gillar jag egentligen att inte ha så mycket och tur är väl det med tanke på alla mina flyttar.

Här kommer i alla fall några bilder på några inredningsdetaljer som finns i mitt hem och som jag verkligen tycker om.

Den här lampan köpte jag till Michael i födelsedagspresent. Självklart behöll jag den när jag flyttade från Oregon. Den är inköpt i Mt Shasta och när jag såg den visste jag att den skulle uppskattas. Jag kunde lika gärna ha köpt den till mig själv.


En Egyptisk parfymflaska som jag fick i födelsedagspresent. Den har fått förpackas ordentligt vid flyttarna eftersom den är väldigt skör.


När jag pluggade fick jag den här japanska dekorationen (symboliska fåglar) av en annan internationell elev som kom från Japan. Den skall ge beskydd och positiva saker skall komma till den som har den här dekorationen.

4 comments:

olgakatt said...

Hoppas den dekorativa japanska fågelparaden funkar så att du kommer att trivas där du bor! Jättefin!

Katarina said...

Häftiga japanska fåglar!

Annika said...

Vad fint det var med fåglarna!
KUL att se detaljer från ditt hem. Du får gärna visa mer!!
KRAM!!

Anne-Marie said...

Olgakatt: Jag har haft den i alla mina bostäder så vet inte hur effektiv den egentligen är. ;) Men den är i alla fall dekorativ.

Katarina: Jag försökte hitta något på nätet vad de kallas eller heter men hittade tyvärr ingenting.

Annika: Jag skulle gärna ha heminredningsreportage som du och andra bloggare har ibland men det känns inte som om det skulle bli riktigt samma sak. Fåglarna är fina. Kram!