Tuesday, April 21, 2009

Susan Boyle

Susan Boyle har tagit världen med storm och blivit ett fenomen på internet.

I förra veckan fick alla på skolan ett email från chefen för vårt andra "campus" i Yreka - skolan har alltså två campus, ett i Weed och ett i Yreka.

Hon hade varit med under en lektion i en Speech kurs och läraren hade då talat om hur vi ofta lägger vikt vid hur folk ser ut och att "skenet kan bedra". I emailet fanns en länk till en YouTube video. När jag tittade på den fick jag nästan rysningar av hur otroligt bra denna skotska kvinna sjunger.

Hon heter Susan Boyle, kommer från Skottland och har levt ett stillsamt liv. Hon har ett utseende som kanske gör att folk misstar sig på henne - ingen "stylad" frisyr och nedbantad kropp där inte. Men sjunga kan hon. Den sång hon sjöng i Englands talangjaktsprogram "Britain's Got Talent" har setts 37 miljoner gånger hos YouTube. Och detta under ca 1 veckas tid. Tyvärr gick det inte att lägga in den från YouTube eftersom den som lagt upp videon tagit bort den möjligheten. Som tur var hittade jag den hos Dailymotion.com.

Har ni inte hört henne kolla in det här och njut:

Susan Boyle on Britain's Got Talent

6 comments:

Nena in da USandA said...

Vad underbart, vilken fantastisk röst! Och vad roligt att skenet kan bedra på ett så positivt sätt!

Gissar att hon nu kommer att bli stylad eller så behåller hon kanske sin stil som sin egen grej. Kul! Tack för att du delade med dig av upptäckten.

Hej från Magdalena i Columbus, IN :)

Anonymous said...

Oj, vilken röst! Hoppas hon kan behålla sitt vanliga, enkla jag i fortsättningen också.
Tack för att du berättade om detta.
Ha det så bra, hälsningar från grekland.

Tuula said...

Susan Boyle!! Såg klippet första gången förra veckan på youtube, helt fenomenal röst har hon denna kvinna. Jag ser fram emot hennes skiva, den skall jag bara HA!!!!, 14grader ute i kristinehamn, värmland, Sweden =)

Tuula said...

Glömde nästan bort i mitt förra inlägg, kolla in "Shaheen Jafargholi" "Britains got talent 2009" på youtube..sagolik röst har denna lilla kille! Vilka oupptäckta talanger det finns!Sverige

olgakatt said...

Det är verkligen kul när de ganska blasé medlemmarna i juryn blir överraskade. Denna damen har verkligen resurser!Men dom hade tydligen glömt bort Paul Potts för två år sen som gjorde en liknande succé och nu fortfarande reser världen runt och ger konserter. Ska bli kul att se vad som blir av Susan Boyles framtida karriär; man får hålla utkik!
Förresten funkar Mt Shasta-kameran igen!

Anne-Marie said...

Magdalena: Visst har hon en fin röst. Och jag hoppas verkligen att hon inte låter sig bli stylad utan fortsätter att vara den Susan som vi nu ser.

Anonym: Visst är det roligt när nya "stjärnskott" upptäcks. Hoppas att hon fortsätter att stå med båda fötterna på jorden.

Tuula: Har inte hunnit kolla in ditt tips än men skall göra det. Det blir nog en mycket bra skiva. Det ryktas att Simon Cowell (en av domarna) skall teckna ett skivkontrakt med Susan.

mit: Jag hörde Paul Potts bara för några dagar sedan och han har ju också en helt fantastisk röst. Inte riktigt samma ustrålning och karisma som Susan men otroligt duktig. Jag har också sett att de fått igång Mt Shasta kameran. Det var på tiden. :)