Monday, February 16, 2009

President's Day

President's Day - eller som den också heter "Washington's Birthday - är en helgdag här i USA. Skolan är stängd och säkert många andra arbetsplatser också. Eftersom det är en måndag blir det långhelg för många.

Vi har haft flera helgdagar sedan julhelgen men nu dröjer det, faktiskt ända fram till Fourth of July. Eleverna kommer att ha ett veckolångt lov i mars men personalen jobbar trots det.

Den här helgen har det varit riktigt innesittarväder eftersom vinterns första riktiga oväder dragit fram över Kalifornien. Det började i torsdags kväll i förra veckan. Jag vaknade till ett vitt Lake Shastina på fredagen och att det kommer 10 cm snö här är ovanligt. Sedan i torsdags har det kommit ca 1,5-2 meter snö i Mt Shasta.
I lördags kväll och natt stängdes dessutom den stora motorvägen av mellan Redding och Yreka på grund av snö. En sträcka på ungefär 17 mil.

Skönt med en extra dags ledighet när man kan slappa och ta det lugnt.

2 comments:

LipglossHeaven said...

Hej!!

Jag skriver till så många som jag kan, speciellt i USA!
Min bästa vän Mias son har blivit kidnappad i Los Angeles.
Jag försöker sprida så mycket bilder på honom och Andrew, mannen som kidnappat honom.
Mer info finns på min blogg eller i facebookgruppen Have you seen baby Thor??

All hjälp uppskattas och bilderna får användas för så mycket spridning som möjligt så Thor kan få komma hem till sin mamma igen!!

www.caluas.blogspot.com

Många tack!

/Camilla

Anne-Marie said...

Camilla: Vad tråkigt att höra om din väns son. Hoppas att han kommer till rätta snart.