Wednesday, March 12, 2008

Spring Break

Nästa vecka är det Spring Break på skolan. Det kan väl närmast jämföras med det svenska påsklovet. Påsken kommer ju tidigt i år. Här i USA firas påsken inte alls så som den görs i Sverige. Långfredagen heter Good Friday och Påskdagen heter Easter Sunday. Good Friday är ingen helgdag som i Sverige och Easter Sunday infaller ju på en söndag.

I och med att det är Spring Break har eleverna ledigt. Men vi som arbetar på kontoren har inte ledigt utan vi kommer att jobba samma antal timmar som vilken arbetsvecka som helst. Det känns väldigt skönt eftersom jag vet att jag är garanterad mina 32 timmar per vecka oavsett om det är lov eller ej.

Det blir ett långt lov för eleverna eftersom alla lärare och annan personal kommer att delta i olika slags seminarier måndagen den 24 mars och alla kurser är inställda den dagen. Jag skall också vara med på det. Vi fick ett email idag från vår personalchef där de olika seminarierna presenterades och man fick välja vilka man skulle vilja delta i. Alla skall vara med från 8 till 16.30 så det blir en lång dag.

Spring Break är ett lov då många elever åker till t ex Florida och festar. Det kommer nog märkas här i Weed att många elever är bortresta.

5 comments:

Saltistjejen said...

Man har ju hört talas om just Spring break. Hm, det verkar vara helt galet på vissa platser...???
Kanske skönare att studenter och elever försvinner till andra platser eftersom jag har förstått att det ofta blir rätt mycket ökohol i och med just Spring Break. Å andra sidan kanske det mer gäller på college?

Anonymous said...

Hej Anne-Marie!
Om en vecka �r det p�sk, och vi har f�rst idag tagit bort alla ljusslingor p� buskar o portal. Men grannarna klagar nog inte f�r de �r lika sl�a. I kv�ll �r det melodifestivalfinal, det �r ju fyra delfinaler f�rst, s� det tar l�ng nu. Hoppas det �r bra i din del av v�rlden.
Ha en bra dag/kv�ll �nskar Lisa

Anonymous said...

¨Åååååå, hoppas det blir en toppenvecka och önskar dig också en riktig glad påsk!!!!

Anne-Marie said...

Saltis: Det kan nog gå rätt vilt till på vissa platser när ungdomar kommer och har "semester" och festar. Det är väldigt tyst och lugnt här på min skola. Litet trist. Jag gillar när det är full fart och mycket folk.

Lisa: Här i USA firar man nog inte påsk lika mycket som i Sverige. Vissa kanske gör det men rent allmänt verkar det inte vara en lika stor helg. Melodifestivalen känns väldigt avlägsen. Den har ju totalt förändrats sedan jag bodde i Sverige. Ha en fin påsk?

Anne-Marie said...

Maria: Jag ösnkar dig också en härlig påsk! Du verkar ha en massa härliga påskfärger på din bild.