Wednesday, March 26, 2008

Bilder från Weed

Jag har ju fortfarande inte någon digitalkamera men jag tyckte det skulle vara roligt att visa några bilder från Weed i alla fall. Så här kommer några inscannade bilder. Klicka på bilderna så blir de större.

Här bor jag - de fönster som syns på andra våningen hör till min lägenhet.













Detta är Greyhounds busstation som ligger mittemot "mitt" hus. Busstation modell mindre. Det är faktiskt den minsta byggnaden i mitten av bilden.













Här jobbar jag. Det är en byggnad med mycket "high-tech" och dyr utrustning.

















Det här är min vy (om det inte är mulet) när jag går hem från jobbet. Inte dåligt. :)

5 comments:

Saltistjejen said...

Å vad roligt att få se bilder från där du bor och jobbar!!!!
Verkligen fin vy du har. Berget är verkligen vackert!
:-)

Desiree said...

Vad skoj att få se bilder från Weed där du bor. Ser väldans fint och trevligt ut även om ni har mycket snö. Vilken fantastisk vy du har över de vackra berget. Din arbetsplats och huset du bor i ser jättetrevliga ut.

Petchie75 said...

Wow, vilken utsikt du har!! Det berget ser nästan overkligt ut - som ett berg som man skulle rita om man ritade ett berg ;-)
Jättekul att se några foton från Weed, det gör det lättare att föreställa sig hur du har det.

Anonymous said...

Det är ju jättefint där! Och vägarna hålls välsaltade, ser jag.

Anne-Marie said...

Saltis: Ja, det är något speciellt med berget Mt Shasta. Kul att du gillade bilderna. :)

Desiree: Jag skulle kanske ha skrivit att jag tog de här bilderna innan vi fick de riktigt stora snöfallen i januari - nu har vi faktiskt ingen snö i Weed i alla fall. Berget har väldigt mycket snö fortfarande och det lär nog vara snö länge där uppe.

Petra: Ja, det är ett mäktigt berg. Bergen i Sverige är som små kullar jämfört med Mt Shasta. Jag skall nog investera i en digitalkamera snart och då kan jag säkert ta fler bilder och lägga ut på bloggen.

Matilda: Jag vet faktiskt inte om de lade ut något salt. De lade ut tonvis (kanske en överdrift :)) med grus. Det var nog rätt milt den dagen jag tog bilden på berget.