Sunday, December 9, 2007

Biobesök


Jag går inte ofta på bio men igår var jag och såg en film som jag tidigare skrivit om här på bloggen - "The Golden Compass".

Filmen bygger på en bok med samma namn och jag läste boken för några år sedan och tyckte om den. Ibland kan det ju vara så att en film inte alltid lever upp till boken men den här filmen gjorde det tycker jag. Den var välgjord och hade många duktiga skådespelare.

Det verkar som om den redan kommit till Sverige och heter då "Guldkompassen". Jag minns när det dröjde månader innan filmer kom till Stockholm. Man hörde talas om bra filmer som haft premiär i USA men fick vänta ett bra tag innan de dök upp i Sverige. Nuförtiden är det tydligen inte så.

Dagen avslutades med ett restaurangbesök tillsammans med min vän J. Det finns faktiskt många restauranger i Mount Shasta trots att det ju är en liten stad. Vi gick till en kinesisk restaurang och åt en god middag.

Som tur är har vädret den här helgen varit lugnt jämfört med förra helgen. Det får gärna dröja innan det kommer ett nytt oväder.

Bilden från Wikipedia.

4 comments:

aurorabuddha said...

Jag maste saga, jag hanger inte med vad for filmer som ar pa tapeten nu for tiden. Jag litar till andras tips och for det mesta hyr vi filmer. En del filmer ar jag inte sarskilt imponerad av - och det har hant flera ganger att jag hyr dom igen, for jag kommer inte ens ihag att jag sett dom... Hmmm... jag ska halla utkik efter The Golden Compass.

Annika said...

DEN filmen ska vi se så fort vi har chansen! Tror det är en bra familjefilm för oss!
Verkar bra och spännande.

Anonymous said...

Den filmen vill jag så gärna se. Den har fått bra kritik och verkar vara en riktigt mysig vinterfilm...

Anne-Marie said...

Aurorabuddha: Många filmer går relativt spårlöst förbi tycker jag också. Sedan finns det ju sådana som man alltid kommer ihåg. Den här var, som sagt, riktigt bra tycker jag.

Annika: Jag tror att ni kommer att gilla den. Det är ingen film för småbarn men för större barn är den helt okej.

Maria: Passa på att se den när du kan. Jag tror att du kommer att gilla den.