Tuesday, July 3, 2007

Varmt


Har precis kommit tillbaka efter en promenad med Harry. Klockan är halv tolv på natten och det är fortfarande varmt. Ofta brukar det bli svalt här på nätterna eftersom vi är 1000 m över havet. Men inte i kväll.

De har pratat om temperaturer på 36-37 grader under de närmaste dagarna. Alldeles för varmt för mig. Tur i alla fall att det inte är fuktigt här. Värme och fuktig luft är ingen bra kombination.

Förra sommaren hade vi ett högtryck som parkerade sig över västra USA under flera veckor och då var det hett. Temperaturen gick till och med upp till 40 grader under en period. Det var svalare att vara inomhus och stänga alla fönster.

Nu längtar jag efter Stockholm.

5 comments:

Anonymous said...

Usch, vad varmt.

Anonymous said...

Jag verkligen avskyr höga temperaturer.

Ifjol var det så varmt att temeraturen inomhus aldrig var under 30 grader. Trots fläkt så kunde jag inte sova en blund och jag var för trött för att orka vara ute också...

Ute regnar det! Hurra ;-)

Anne-Marie said...

Matilda: Idag var det ungefär 35 grader varmt och det är fortfarande riktigt varmt även fast klockan är snart halv tolv på natten.

Maria: Saknar regn. Har man sol varje dag under flera månader blir det till slut nästan tjatigt. Jag gillar mer omväxling.

Anonymous said...

Ja puh vad varmt det ar nu, vi har ocksa valdigt varmt just nu. Sa nu stiger el rakningen igen...ar bara tvungen att kora AC.

Anne-Marie said...

Veronika: Lyckans ost som har AC. Som jag skriver om var jag uppe till halv två i natt för att få det litet svalare.