Monday, December 25, 2006

Julen och reor

Här i USA firas julen egentligen bara den 25 december. Det är då man äter julmat och öppnar julklappar. Imorgon är det vanlig vardag och det finns alltså ingen annandag jul.

Precis som i Sverige gäller det för affärerna att sälja så mycket som möjligt innan jul. Men försäljningen fortsätter också efter jul och reorna duggar tätt. Jag håller på att leta efter en laserskrivare och det finns en hel del erbjudanden även efter jul. Något som också kan få ner priset på sådant man vill köpa via internet är olika slags kuponger som ger rabatt. Det finns en stor affärskedja här i USA som heter Target och de har ofta kuponger och olika slags rabatter. Eftersom jag har fått köpa en del efter det att jag flyttade från Kalifornien har jag tittat flitigt på dessa kuponger. Mitt inköp hos Target slutade med en 10% rabatt med hjälp av en kupong.

Min jul har annars gått rätt obemärkt förbi eftersom M och jag inte direkt firar jul. Vi hade faktiskt en vit julafton (24/12) vilket inte tycks ha gällt för Stockholm. Snön blev kortlivad emellertid eftersom det var mycket varmare idag.

No comments: